خرید: مبانی نظری تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی

مشخصات فایل برابر عنوان آن در مورد مبانی نظری تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی می باشد.
کلمات کلیدی:مبانی نظری وپیشینه تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی ,مبانی نظری تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی ,پیشینه نظری تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی , تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی ,مبانی, نظری, تعاریف, و مفاهیم, خود نظم بخشی

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)


همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

طبق نظر بندورا اگر اعمال تنها بوسیله پاداش و تنبیه بیرونی تعیین می­شدند، مردم شبیه بادبادک عمل می­کردند و هر لحظه تغییر جهت می­دادند تا خود را به عواملی که بر آنها تأثیر می­گذارد وفق دهند. با مردم غیر اصولی رفتار به دور از اخلاق و با مردم درستکار رفتار شرافتمندانه داشتند. حال اگر تقویت­کننده بیرونی و درونی رفتار را کنترل نمی­کنند پس چه چیزی آن­را کنترل می­کند؟ پاسخ بندورا این است که رفتار آدمی رفتار خود نظم داده شده است. انسان از تجربه مستقیم و غیر مستقیم معیارهای عملکرد را می­آموزد سپس آن معیارها پایه­ای می­شوند برای ارزیابی­های فرد. اگر عملکرد فرد در موقعیت­ها با معیارهای او هماهنگ بود مثبت ارزیابی می­شوند و اگر هماهنگ نبود منفی ارزیابی می­شود. از نظر بندورا تقویت درونی حاصل از ارزشیابی شخصی از تقویت بیرونی نیرومندتر است (هرگنهان، 2009).

یادگیری خود تنظیمی یک چشم انداز مهم در پژوهش­های اخیر روان­شناسی تربیتی است (آکسان، 2009). این رویکرد از سال 1980، مطرح شد و به واسطه اهمیتی که در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان دارد شهرت فزآینده­ای پیدا کرده است (ریان و پینتریج ، 1997؛ نقل از احمدی پور، 1387). یادگیری خود تنظیمی یک فرآیند فعال و خود رهنمون است که دانش آموزان، شناخت، انگیزش، نتایج، رفتار و محیط خود را در جهت پیشبرد اهدافشان کنترل و تنظیم می­کنند (گوداس و همکاران ، 2010).

زیمرمن5 یادگیری خود تنظیم را نوعی از یادگیری كه در آن افراد تلاش­های خود را برای فراگیری دانش و مهارت بدون تكیه به معلم و دیگران، شخصاً شروع كرده و جهت می­بخشد تعریف می­كند به عبارت دیگر در این یادگیری افراد مهارت­هایی برای طراحی، كنترل و هدایت فرآیند یادگیری خود دارند و تمایل دارند یاد بگیرند و قادرند کل فرآیند یادگیری را ارزیابی کنند ( فرمهینی فراهانی و همکاران، 1387). تلاش­های فعالانه­ای كه افراد به طور فراشناختی، انگیزشی و رفتاری در فعالیت­های یادگیری از خود نشان می­دهند (زیمرمن،2002).

نظریه یادگیری خودتنظیمی یكی از نظریه­هایی است كه محققان و شناسانِ تربیتی در قالب آن به مطالعه می­پردازند. براساس نظریه یادگیری خود تنظیمی، مؤلفه­های شناخت، انگیزش و كنش­وری تحصیلی به صورت یك مجموعه درهم تنیده و مربوط به هم در نظرگرفته می­شوند (شیرازی تهرانی، ۱۳۸۱). بنابراین، استفاده از راهبردهای یادگیری خود -تنظیمی، از جمله عوامل تعیین­كننده در موفقیت تحصیلی محسوب می­شود و با بررسی آن می­توان عملكرد تحصیلی دانش آموزان را پیش­بینی نمود. پیش­بینی عملكرد تحصیلی، یكی از موضوع­های محوری مورد علاقه روان­شناسی تربیتی است ( فارنهام و همکاران، ۲۰۰۳؛ نقل از بوساتو و همكاران، ۲۰۰۰). خود تنظیمی تعیین اهداف، تکمیل برنامه­ای در جهت دستیابی به آن اهداف، تعهد نسبت به انجام آن برنامه، اجرای فعال برنامه و اقدامات دیگری که در جهت باز خورد و اصلاح یا تعیین جهت انجام می­شود (بندورا، 1986،1997 ؛ نقل از آسچ، 2005). به بیان دیگر افراد هم­پای اجتماعی شدن خود، اتکای کمتری به پاداش­ها و تنبیه­های بیرونی پیدا کرده و عمدتاً رفتارشان را خود، تنظیم می­کنند (کرین، 2006).

1.Hergenhan

2.Aksan

3.Ryan

4.Goudas

5.Zimmerman

1.Furenhum

2. Busato

3. Asch

4. Carina

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

پاورپوینت کودکان خیابانی:پاورپوینت کودکان خیابانی,دانلود پاورپوینت کودکان خیابانی,دانلود کودکان خیابانی,پاورپوینت مطالعات خانواده ,دانلود پاورپوینت مطالعات خانواده ,دانلود ,دانلود پاورپوینت,دانلود روانشناسی,دانلود پاورپوینت روانشناسی,کودکان خیابانی

پاورپوینت عواطف کودکان و عوامل موثر در آن:پاورپوینت عواطف کودکان,دانلود پاورپوینت عواطف کودکان,دانلود عواطف کودکان,عواطف کودکان,روانشناسی کودک,پاورپوینت روانشناسی کودک,دانلود پاورپوینت روانشناسی کودک,دانلود,روانشناسی,دانلود پاورپوینت,دانلود روانشناسی,دانلود پاورپوینت روانشناسی,تحقیق عواطف کودکان,دانلود تحقیق عواطف کودکان,پروژه عواطف کودکان,دانلود پروژه عواطف کودکان

پرسشنامه تجدید نظر شده وسواس فکری عملی (OCI-R:پرسشنامه تجدید نظر شده وسواس فکری عملی (OCIR,پرسشنامه ,تجدید نظر شده ,وسواس فکری عملی ,(OCIR

زنبورعسل:پاورپوینت زنبورعسل,دانلود پاورپوینت زنبورعسل,خرید پاورپوینت زنبورعسل,دانلود و خرید پاورپوینت زنبورعسل

پاورپوینت پی ال سی PLC:پاورپوینت پی ال سی PLC,دانلود پاورپوینت پی ال سی PLC,بررسی پی ال سی PLC,پی ال سی PLC,تحقیق پی ال سی ,PLC,مقاله پی ال سی

پاورپوینت ایمنی جرثقیل های سقفی و جراثقال ها:دانلود پاورپوینت ایمنی جرثقیل های سقفی و جراثقال ها,ایمنی جرثقیل های سقفی و جراثقال ها,پاورپوینت ایمنی جرثقیل ها,پاورپوینت ایمنی جرثقیل های سقفی و جراثقال ها,ایمنی جرثقیل,پاورپوینت ایمنی جرثقیل های سقفی ,جرثقیل,جرثقیل های سقفی ,جراثقال ها

پاورپوینت شمع‌های مکشی:شمع‌های مکشی,شمع‌,پاورپوینت شمع‌های مکشی,دانلود پاورپوینت شمع‌های مکشی,مقاله شمع‌های مکشی,پروژه شمع‌های مکشی,دانلود پروژه شمع‌های مکشی,جزوه شمع‌های مکشی,دانلود شمع‌های مکشی,پژوهش شمع‌های مکشی,دانلود پژوهش شمع‌های مکشی,تحقیق شمع‌های مکشی,عمران,مقاله عمران,دانلود مقاله عمران,پروژه عمران,دانلود پروژه عمران,جزوه عمران,دانلود جزوه عمر

بررسی مسأله حضانت اطفال در حقوق مدنی ایران و فرانسه:حضانت,حق, تكلیف,سقوط حضانت, ولایت ابوینی,مقاله,پژوهش,تحقیق,پروژه,دانلود مقاله,دانلود پژوهش,دانلود تحقیق,دانلود پروژه

بررسی جایگاه و اهمیت دولت:دولت,دولت اسلامی,حکومت اسلامی,خلافت اسلامی,حاکمیت,حاکم,دمکراسی,نظام پارلمانی,پروژه,پژوهش,مقاله,تحقیق,جزوه,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله,دانلود تحقیق,دانلود جزوه

معرفی و آثار گروه معماری big:پاورپوینت معماری،معرفی و آثار گروه معماری big، مجموعه West 57th، مجموعه Taipei city wall ،مجموعه HUA,Haulien Residences، خوابگاه دانشجویی پاریس